Graviditets dagbog.

29/3-11 Puha imorgen er jeg 30 uger henne. Som tiden dog alligevel stryger afsted :)
24 arbejdsdage tilbage før barsel, og lillebror derinde rumsterer godt og grundigt rundt :)
Har fået foretaget en glukosebelastning (tjek af graviditetsbetinget sukkersyge) der heldigvis ikke viste noget, og Jordemoderen skønnede baby til at veje omkring 1500g hvilket er helt fint.

24/2-11 Her sker ikke det vilde for tiden andet end han rumsterer godt rundt derinde, det er såååå dejligt hver gang man mærker det Nå men hoppede lige på vægten imorges og den siger nu +2,7kg i forhold til startvægt, så det er jeg RIGTIG godt tilfreds med. Håber jeg kan hold den minimale vægtstigning helt til slutningen af graviditeten, meeen der er 14½ uge endnu så det kan godt blive svært.


14/2-11 Så har jeg været til samtale med en læge omkring fødslen og det bliver PKS, efter eget ønske. Jeg skal så derned igen d.6 maj og få den endelige tid samt tale om planlægningen af forløbet. Men det bliver omkring 30/5-3/6, så det bliver spændende


8/2-11 Så er vi flyttet og faldet rigtig godt til i det nye hus Der mangler stadig at blive pakket en del ud, men det tager vi stille og roligt henad vejen. I maven er der liv skal jeg love for, han rumsterer godt rundt derinde, men er lidt trist over at man ikke rigtig kan mærke det udenpå endnu

Jonathan er desværre tit syg for tiden, een gang om måneden siden nov 2010. Nov: MØB, dec: MØB, dec/jan: skoldkopper, Feb: feber, hoste og opkast (pga hoste). Håber da ikke det skal blive ved, han har aldrig være så meget syg på så kort tid før.Jeg glæder mig sygt meget til jeg skal på barsel, selvom jeg egentlig er glad nok for at være i denne afdeling på arb, så tæller lidt ned hihi.Imorgen skal jeg til JM igen og håber jeg kan få lov at høre hjertelyd igen <3Men glæder mig allermest til på mandag hvor jeg skal til samtale med lægen ang. evt pks, vil gerne have en afklaring på det.


26/01-11Var nede i huset og male jonathans værelse igår og nøj hvor er min krop åbenbart ikke glad for det. Er SÅ øm idagDet irriterer mig godt nok at kroppen sådan sætter begrænsninger og især nuher hvor vi har pisse travlt med at pakke, male og lige straks flytning.


19/1-11 Så var vi til MD idag og det var såååååå fedt, ALT var bare helt fint og lige som det skulle væreOg sørme om ikke baby afslørede sit køn ganske tydeligt, vi skal have en DRENGTror manden var lidt skuffet da han havde håbet på en pige. Jeg synes det var det SÅ dejligt at få at vide at alting var som det skulle være.


12/1-11 Hold da helt op nu er jeg 19 uger henne!!! Synes pludselig tiden går stærkt, er jo næsten halvvejsI lørdags var vægten stadig under startvægt, så det er jo dejligt. Nu er jeg så bare nervøs for MD i næste uge, mærker ikke så meget til smølfen for tiden så tænker jo selvfølgelig om alt er ok derinde osv. Men det bliver spændende at se hvad der sker til MD. Huset stresser mig MEGET da der stadig mangler så mange ting…


29/12 Weee, så er jeg 17 hele uger henne Vægten ligger stadig 100g under startvægt, men er desværre begyndt at ryge i vejret hurtigt. Men ok spiser heller ikke det sundeste :sOm eftermiddagen d.20/12 mærkede jeg så smølfen for første gang og mærker den jævnligt nu Det er SÅ fedt at kunne mærke den derinde, det bliver så meget ekstra virkeligt. 1. jm besøg gik fint og fik lov at høre hjertelyden


20/10 Puha som tiden dog strider hurtigt fremad, nu er det snart JUL Dog er jeg ret stresset over alt det der skal ordnes i huset, tror virkelig ikke vi når detJeg mærker desværre stadig ikke liv i maven, havde ellers håbet det ville komme ret snart, men jeg må åbenbart væbne mig med tålmodighed


3/12 Så er nf-scanningen veloverstået med et tal på over 14.000 Smølfen sprællede virkelig meget rundt og ville ikke helt lægge sig ordentligt så det tog ret lang tid for hende at få de tal hun skulle bruge. Og så blev terminen rykket til 8. juni. Er SÅ glad for at have set den lille myr ligge der og sprælle rundt og vi så hjertet slå <3 <3


18/11 Så er arbejdsgiver informeret og de tog det SÅ pænt, jeg fik stort tillykke og jeg får blot forlænget min elevtid (som jeg også havde regnet med). Så nu er det helt udeIdag er jeg 11+0 synes det er helt vildt jeg allerede er så langt henneNu kunne jeg bare godt tænke mig at vi snart kunne få nøgler og komme igang med at gøre vores hus indflytningsklar, så vi kan komme ud af dette lille bitte hus vi bor i nu.


13/11 Idag er der kommet en indkaldelse til nf, weeee. Men det er først 3/12 så manner der er længe til Derudover har jeg også fået indkaldelse til en samtale på amulatorium for gravide, fordi jeg har fået ks før.


10/11 Var til anden del af 1. lægebesøg igår, hvor jeg var inde hos lægen. Synes egentlig det var lidt spild af tid. Hun havde kigget vandrejournalen igennem som sygeplejersken lavede sammen med mig for 3 uger siden og der var ingen tilføjelser eller noget…. Så vi snakkede sådan set bare lidt. Bl.a. snakkede vi om fødslen da jeg har overvejet pks grundet jonathans fødsel med veer der ikke gav noget og det endte med aks. Hun ville ikke råde mig til hverken det ene eller det andet, men sagde bare at den endelige beslutning skulle føles god for mig! Så nu spekulerer jeg jo som en gal…. Fik også taget blodprøve igår, så nu venter jeg spændt på en indkaldelse til nf


8/11 Så sidder jeg atter på job, men kan mærke jeg burde være blevet hjemme. Sidder og kæmper en brav kamp for ikke at kaste op lige nuImorgen skal jeg endelig til læge, det glæder jeg mig til, så får jeg lavet vandrejournalen færdigDet er træls at al min dårligdom skal komme lige nu hvor jeg er i den afdeling jeg rigtig gerne vil, for det tager rigtig meget af min koncentration og fokus, hvilket ikke er godt når jeg ikke har ret lang tid her. Håber stadig naivt hver dag at nu går det nok væk, men ak nej, det fortsætter ufortrødent- hvorfor bliver man dog frivilligt gravid?


5/11 Åh gud, så stod den på opkastning i fuld offentlighed idag på vej hjem fra børnehaven med jonathan Godt nok var der ingen der så det, men det var da henne i hjørnet på en p-pladsDet var dælme ikke sjovt…..(9+1)


4/11 Weeee, så hedder det 9+0 idag Er helt oppe og køre selvom jeg ikke ved hvorfor. Tror bare jeg glæder mig over at den stadig hænger fast derinde Og så er det jo rart at det går fremad og fremad. Så skal det fysiske bare lige være med, gider ikke alt det her utilpashed mereOg tænk sig vi bor i eget hus når smølfen kommer til verden, det er SÅ skønt.(9+0)


3/11 Er stadig hjemme, synes dog jeg har det væsentlig bedre end de sidste par dage. Bortset fra at min morgenmad kom retur, suk hader at kaste op! Håber stadig at det ikke bliver ved for længe, håber virkelig meget kraftigt at jeg kan tage på job imorgen. For hvis jeg er syg meget længere er jeg nok nødt til at afsløre mig på jobbet.(8+6)


1/11 Så flød bægret over Havde det ellers fint imorges da jeg stog op og tog på job, men efter en times tid fik jeg det pludselig superdårligt og fornemmelsen af at skulle kaste op, så var nødt til at tage hjem. Da jeg kom hjem tog jeg lidt mad, tog et bad og så en lur. Nu er det eftermiddag men har det stadig skidt(8+4)


27/10 Synes tiden på en gang går hurtigt og snegler sig afsted…. Men synes det er rart at se tivckeren flytte sig lidt mere for hver dagHar ikke længere en stor klump i halsen (dette tror jeg var en infektion og ikke pga graviditet) men nu blot ‘et hår’ så det er stadig lidt generende. Har enormt madlede om morgenen, kan slet ikke få noget ned selvom jeg er drøn sulten… Og tror trætheden er ved at snige sig ind på mig. Så der er stadig symptomer der indikerer at smølfen lever i bedste velgående. Glæder mig så småt til jeg skal til lægen, men der er liiidt lang tid til endnu.(7+6)


21/10 Så fik jeg købt graviditetsbukser igår da jeg slet ikke kunne holde alm bukser ud mere :sNu føler jeg allerede man kan se jeg er gravid, hvilket ikke er så fedt, vil gerne kunne skjule det en måneds tid endnu i hvert fald…Idag er jeg 7+0 og synes alligevel det er gået stærkt fra jeg tog testenEr allerede træt af at have det små-dårligt men nok mest fordi jeg har utroligt svært ved at fokusere om at lave noget arbejdeMht mad er jeg total lyst-styret. Kan kun spise ting hvis min mave har lyst til det, og det giver et dilemma når det kommer til madpakken. Har flere dage haft næsten hele madpakken med hjem igen.


20/10 Hold da op nu går jeg ind i 8. graviditetsuge imorgen, det er jo helt vildt…. Begynder snart at turde tro på at den bliver hængendeGraviditetsbukser skal helt sikkert meget snart (gerne idag om muligt) købes, da jeg virkelig er generet af mine alm bukser på mavenKvalmen svinger lidt, men endnu ikke opkast, så indtil videre går det. I næste uge skal jeg dog starte et nyt sted og der skal jeg køre 45min med bus hver morgen og bliver i forvejen nemt køresyg, så er spændt på hvordan det skal gå…(6+6)


11/10 Tiden snegler sig dælme afsted, suk. Men synes nu at mine bukser begynder at genere på maven. Ikke at de strammer (er jo ikke vokset endnu) men det er bare fornemmelsen af at der er nogen der går tværs henover maven, det kan jeg næsten ikke ha! Overvejer at finde graviditetsbukserne fremEr glad for at første del af lægebesøget allerede er på fredag, der er ikke så lang tid til jo
Ellers er der ikke de store symptomer synes jeg, kun små ting som at jeg er mere sulten, bliver lidt hurtigere forpustet og fedtet hud i ansigtet.(5+4)


7/10 Har der foreløbig fint, men er meget træt. Dette tror jeg dog ikke skyldes graviditeten, da jeg normalt er træt altid, idag er det bare slemt. Er super glad for at jeg nu har rundet 5+0 Men synes tiden går alt for langsomt….
Er lidt bekymret for smølf da jeg er begyndt at få lidt ondt i underlivet… Håber bare det er ‘ligament’ smerter.


6/10 Ringer til lægen og bestiller tid til 1. lægebesøg. Dette skal så klares ad 2 omgange… fuldstændig fjollet, men okay. (4+6)Pendulerede over maven og tror den sagde pige. Den svingede en 3-4 gange frem og tilbage og så blev det ellers til store cirkler.


5/10 Har det små-dårligt men det kunne være langt værre. Det føles dog stadig som om mens er liiiiige om hjørnet. (4+5)


4/10 Tager test da jeg er en dag over tid. Den er positiv Weeeee! (4+4)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

En helt almindelig fredag.

Tur i Legoland.

Halloween 2015.